Transport drobnicowy towarów

Transport drobnicowy towarów
Na dzień dzisiejszy najlepszym sposobem na oszczędność przy transporcie niewielkich ładunków na duże odległości jest przewożenie w kontenerach. Zaletą takiego pomysłu jest niski koszt, obowiązujący niezależnie od ilości przewożonych ładunków. Zleceniodawca bowiem ponosi jednorazowy koszt najmu kontenera, a sam koszt przewozu również ustalany jest na podstawie liczby kontenerów. Jedynym limitem obowiązującym w tym rodzaju transportu jest limit wagowy, wynoszący 24 tony na jeden kontener. Należy jednak wiedzieć, że cło jest ustalane od każdej sztuki przewożonego ładunku. Mimo tego, zainteresowanie przewożeniem tzw. drobnicy w kontenerach każdego roku jest znacznie wyższe.
Jak przewozić kontenery?
Transport kontenerów ma miejsce zarówno przez morze, jak i przez ląd. Kontenery są przenoszone w porcie na wielkie statki transportowe, które później można rozładować od razu na przyczepy ciężarówek. Nie ponosi się więc kosztów związanych z przenoszeniem ładunków w obrębie portów. Taki typ transportu nie ma w zasadzie limitów w zakresie odległości. Ogromne statki transportowe są w stanie przewieźć ładunek przez morze, właściwie w dowolnych warunkach pogodowych. Samochody ciężarowe natomiast pozwalają na dotarcie we wszystkie miejsca kontynentu. Powinno się jednak pamiętać, że transport przez morze i ląd jest o wiele bardziej powolny od transportu lotniczego. Transport ładunku z Ameryki czy Australii, zależnie od punktu docelowego, może zająć nawet miesiąc.
Warto się ubezpieczyć
Ze względu na dużą ilość transportowanych dóbr, transport drobnicowy należy odpowiednio zabezpieczyć. Chodzi tu zarówno o zabezpieczenie ładunku wewnątrz kontenera, jak i ubezpieczenie we właściwej instytucji. Mimo nawet największych starań, często zdarzają się niewielkie wypadki. Kontener bywa wystawiony na skrajną wilgoć, duże wibracje i nieostrożne działania podwykonawców. W takiej sytuacji zamiast dobiegać co się stało z ładunkiem, warto skorzystać z polisy ubezpieczeniowej. Co prawda zwiększy to ogólny koszt transportu, jednak straty wywołane niewłaściwym zabezpieczeniem ładunków bywają o wiele bardziej dotkliwe.